Εκκλησία και κορωνοϊός
Το
2020 μπήκε δυσοίωνο για την Ελλάδα. Τα μεγαλύτερα κακά που μας έφερε είναι για
την ώρα η προσπάθεια των Τούρκων να εισβάλουν από τα χερσαία και θαλάσσια
σύνορα με δούρειο ίππο τους μετανάστες, ο εμφύλιος που υποδαυλίζεται από τα
κόμματα κάθε φορά που προκύπτει σοβαρό εθνικό ή κοινωνικό θέμα και η πανδημία
του κορωνοϊού που έφτασε κι εδώ από τις 26 Φεβρουαρίου. Το θέμα του κορωνοϊού
και η αντιμετώπισή του από την Εκκλησία, της οποίας η Ι. Σύνοδος απεφάνθη στις 9
Μαρτίου ότι η θεία κοινωνία, ακόμη και εν
μέσω πανδημίας, συνιστά έμπρακτη
κατάφαση αυτοπαράδοσης στον Ζώντα Θεό, και φανέρωση αγάπης που διώχνει το φόβο… έδωσε αφορμή για δυνατά κονταροχτυπήματα πιστών και άπιστων στο ΄Ιντερνετ. Ένας πιστός προτρέπει: «Ας αποδείξουμε στους άθεους ότι δεν κολλάμε τίποτε!» Και κάποιος
του απαντά: «Αν αρρωστήσετε, να πάτε στην
εκκλησία να σας κάνει καλά!» Άλλος επιχειρηματολογεί ότι: «Ο πιστός που κοινωνεί έρχεται σε επαφή με
χιλιάδες αντικείμενα και ανθρώπους εν δυνάμει φορείς μικροβίων και ιών. Η
πιθανότητα να κολλήσει κορωνοϊό είναι ίδια με την πιθανότητα να κερδίσει το τζόκερ.»
Και παίρνει τις απαντήσεις: «Τον όρο
εκθετική διασπορά τον έχεις ακούσει; Σε τι θα μειωνόταν η έννοια της μετάληψης,
αν γινόταν με κουταλάκι και χαρτοπετσέτα μιας χρήσεως;» «Ένας δυνάμει φορέας οφείλει να μη γίνεται
πολλαπλασιαστής διασποράς βασιζόμενος στις δοξασίες του.» Στους σχολιαστές
που γράφουν ότι η θεία κοινωνία έχει αλκοόλ που σκοτώνει ιούς και βακτήρια, ένας
σχολιαστής απαντά: «Οι μικροβιολόγοι λένε
ότι για να εξοντωθούν οι ιοί πρέπει να μείνουν τουλάχιστον 20 λεπτά σε διάλυμα
70% αλκοόλης. Το κρασί της μετάληψης περιέχει 10-12% το πολύ αλκοόλη και η
συχνότητα μετάληψης είναι περίπου ανά 15 δευτερόλεπτα, έτσι ο ιός προλαβαίνει
να μεταδοθεί από τον ένα πιστό στον άλλο». Συνήθη επιχειρήματα των πιστών
είναι ότι: «οι ιερείς καθημερινά
μεταλαμβάνουν ασθενείς και κατόπιν κάνουν κατάλυση (πίνουν το υπόλοιπο) και δεν
παθαίνουν τίποτε.», «Η θεία κοινωνία
είναι ο ίδιος ο Χριστός, γι αυτό δεν μεταδίδει μικρόβια.», «Η πίστη
κάνει θαύματα. Παράδειγμα ο
ιερέας που κοινωνούσε τους λεπρούς στη Σπιναλόγκα, κι ενώ κατέλυε το άγιο
ποτήριο, παρέμεινε υγιής.» , «Αν
κάποιος κολλήσει τον ιό από τη θεία μετάληψη ή άπιστος θα είναι ή αμαρτωλός.»
Κάποιος ακραίος δηλώνει με κυνισμό: «Η μόνη θεραπεία του κορωνοϊού είναι η επιβολή παγκόσμιας χριστιανικής
κυβέρνησης με κύριο καθήκον τον εντοπισμό των αθέων, των αριστερών, των
κιναίδων, των λεσβιών και εν γένει των ανωμάλων και την βιολογική εξόντωσή τους…». Απαντήσεις όσον αφορά την κατάλυση μετά από κοινωνία ασθενών: «Η κατάλυση γίνεται στο νιπτήρα, το ξέρω από πρώτο χέρι.», «Γιατί δεν έβαζαν τους λεπρούς στα
μοναστήρια;", "Δεν ήσουν μπροστά
να δεις τι έκανε ο παπάς με τη θεία κοινωνία.» «Αυτά να τα πεις στους παπάδες στην Ηλεία που είναι σε καραντίνα με
πυρετό.», «Η λέπρα είναι
μυκοβακτηρίδιο και μεταδίδεται με στενή επαφή και ρινικά σταγονίδια. Ο κορωνοιός μεταδίδεται με τον αέρα και δεν
έχει συμπτώματα τις πρώτες 7-10 μέρες. Δεν ξέρεις ότι είσαι άρρωστος και κολλάς
τους άλλους γύρω σου. Έτσι την πάτησαν οι προσκυνητές στους Αγίους Τόπους. Όταν
πήγαν δεν υπήρχε επιβεβαιωμένο κρούσμα, αρρώστησαν όμως», «Παράξενο που ο Χριστός, ο νικητής του
θανάτου, δεν προστάτεψε τους προσκυνητές. Όλοι άρρωστοι γύρισαν, μα εξακολουθούν
να πιστεύουν.» "Ο πρώτος Έλληνας νεκρός από κορωνοϊό ήταν ένας 66χρονος που είχε κάνει εγχείρηση στην καρδιά και για την επιτυχία της είχε τάξει να πάει για προσκύνημα στους Αγίους Τόπους. Εκπληρώνοντας το τάμα του κόλλησε τον κορωνοϊό". Υπάρχουν
και επιχειρήματα πιστών όπως: «80.000
και πλέον κρούσματα, 3000 νεκροί, καμιά 60αριά χώρες που έχει περάσει ο ιός,
δεν νομίζω όλοι αυτοί να κοινώνησαν από το ίδιο κουτάλι», «Εδώ οι τούρκοι είναι προ των πυλών και οι
άθεοι που δεν εκκλησιάζονται, φοβούνται μην κολλήσουν και πάνε στη
κόλαση.». Και οι χιουμοριστικές απαντήσεις: «Εσύ που σε περιμένει ο παράδεισος, βιάζεσαι να συναντήσεις το δημιουργό
σου!», «Αφού πιστεύεις ότι δεν κολλάει,
αν κολλήσω θα πάω σε όσες εκκλησίες μπορώ να κοινωνήσω πρώτος και να φιλήσω
όλες τις εικόνες.», «Μην ακούτε τίποτα!
Να κοινωνάτε 2-3 φορές την εβδομάδα. Θα λυθεί και το ασφαλιστικό και το
συνταξιοδοτικό.», «Γρήγορα στις
εκκλησίες και τον πρώτο που θα φταρνιστεί φιλήστε τον άφοβα. Ο κύριος σας θέλει κοντά του. Όσο πιο
πολλοί τόσο πιο καλά, μπας και απαλλαγούμε από την ηλιθιότητα». «Η πίστη είναι σαν το χάπι, πρέπει να το
καταπιείς αμάσητο.» Η απάντηση του μετριοπαθούς πιστού είναι: «Το ότι μας προστατεύει ο θεός δεν σημαίνει
ότι θα πηγαίνουμε γυρεύοντας. Όταν ο διάβολος είπε στο Χριστό να πέσει από το
ιερό, γιατί θα στείλει ο θεός τους αγγέλους να τον πιάσουν, ο Χριστός είπε: δεν
πρέπει να πειράξεις τον θεό σου…». Δεν λείπουν κι αυτοί που βλέπουν στην στάση της
Εκκλησίας ιδιοτελή κίνητρα: «Όταν η
Εκκλησία σε άτομα με επιβαρυμένο αναπνευστικό λόγω ηλικίας σερβίρει
κοροναβάιρους και υπάρχει αυξημένη πιθανότητα θανάτου, άρα κηδείας, το λες και
επιθετικό μάρκετινγκ.», «Αν εξετάσει
κανείς τον ρόλο της ελληνικής εκκλησίας σαν επιχείρησης που λειτουργεί στο πλαίσιο
του νεοφιλελεύθερου καπιταλισμού, η στάση της ήταν αναμενόμενη. Ένα κρατικοδίαιτο
σώμα επαγγελματιών φρόντισε να προφυλάξει το βασικό προϊόν του, την πίστη,
προσβλέποντας τόσο στο άμεσο κέρδος όσο και σε μελλοντικά έσοδα από την προώθηση
του μπραντ νέιμ του… Σε πολιτικό επίπεδο η επίδειξη ισχύος απέναντι σε κρατικούς φορείς έδωσε το μήνυμα για το
ποιος πραγματικά κυβερνά αυτή τη χώρα.» Αφορμή για πολλά χιουμοριστικά
σχόλια έδωσε ο πρώην Καλαβρύτων Αμβρόσιος που δήλωσε στις 6 Μαρτίου ότι ο μεγάλος αγιασμός είναι το μόνο φάρμακο
κατά του κορωνοϊού και συνέστησε στους πιστούς να βάλουν αγιασμό σ’ ένα
μπουκαλάκι και να ραντίζονται κι όταν τελειώνει να το συμπληρώνουν με νερό.
Κάποιος σχολιαστής υπενθυμίζει ότι «Στις 19/1/2010
στο Ιρκούτσκ της Σιβηρίας κατά τον εορτασμό
των Θεοφανείων με το ρωσικό ημερολόγιο, 200 περίπου άνθρωποι παρουσίασαν
συμπτώματα δηλητηρίασης ύστερα από κατανάλωση αγιασμού.». Άλλοι προτείνουν: «Δέχεται ο Αμβρόσιος να μολυνθεί με κορωνοϊό
και μετά να προσπαθήσει να γίνει καλά με
αγιασμό;», «Να πάει να κοινωνήσει τον
ασθενή που νοσηλεύεται στην εντατική στην Πάτρα και με το ίδιο κουτάλι να
κοινωνήσει ο ίδιος παρουσία κάμερας.», «Να
ψεκάσουμε με αγιασμό όλη τη χώρα και να κάνουμε εξαγωγή αγιασμού σε όλο τον
πλανήτη... Το μόνο που χρειάζεται είναι να κρατήσουμε μυστικό το κόλπο με το
συμπλήρωμα απλού νερού που ανάφερε.» Κι ένας συμπεραίνει: «Πέρασαν 50 χρόνια από το φιάσκο με το νερό
του Καματερού. Η ιστορία επαναλαμβάνεται.» !
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]
<< Αρχική σελίδα