Ο
χριστιανισμός ανέτρεψε τις αξίες του ελληνισμού. Ο ελληνισμός ύμνησε τη
σωματική ομορφιά, το ρωμαλέο σώμα και τον έρωτα. Ο χριστιανισμός δίδαξε την καταφρόνηση
του σώματος («υπεροράν μεν σαρκός,
παρέρχεται γαρ…»). Αγιοποίησε την ασθένεια ("η δύναμίς μου εν ασθενεία τελειούται", Παύλος). Θεώρησε τον
έρωτα αμαρτία και τον πολέμησε. Ο ελληνισμός υπηρέτησε τη σοφία και την επιστήμη που συμβαδίζει με την αρετή. Ο
χριστιανισμός προέκρινε την "μωρία του κηρύγματος" και
δαιμονοποίησε τη γνώση και την επιστήμη. Ο ελληνισμός ύμνησε τη χαρά της ζωής
και την αναβάθμισε με καλλιτεχνικές και αθλητικές εκδηλώσεις. Ο χριστιανισμός
ύμνησε τη φτώχεια και την κακοπάθεια και καταδίκασε το θέατρο, την ψυχαγωγία
και το γέλιο. Ο ελληνισμός τίμησε τη γυναίκα σαν θεά της οικογενειακής εστίας,
σοφή, μάντισσα και ιέρεια. Ο χριστιανισμός την συκοφάντησε σαν όργανο του διαβόλου, ανάξια ακόμη και να μιλά μέσα στην εκκλησία,
κατώτερη από τον άντρα και αιτία κάθε συμφοράς. Ο ελληνισμός προάσπισε με νόμους
την οικογένεια. Ο Χριστός δήλωσε ότι ήρθε να σπείρει το μίσος ανάμεσα στους
οικείους και να διαλύσει τους οικογενειακούς δεσμούς. Ο ελληνισμός προέκρινε
την κοινωνική και πολιτική δράση. Οι χριστιανοί ενθάρρυναν την αποξένωση από
τον κόσμο και τον εγκλεισμό σε μονές και ασκηταριά, όπου επιδίδονταν σε
δονκιχωτικές μάχες με το σατανά. Οι Έλληνες θεωρούσαν τον πλούτο θείο
δώρο. Οι χριστιανοί, εμπόδιο για τη βασιλεία του θεού. Οι Έλληνες λάτρευαν την
ελευθερία και το δημοκρατικό διάλογο. Οι χριστιανοί την τυφλή υπακοή, τη
δουλικότητα και τη φίμωση του λόγου ("ο
λόγος σας ας είναι ένα ναι ή ένα όχι, γιατί το περισσό είναι εκ του πονηρού",
Χριστός). Κατάκτηση του ελληνισμού ήταν η ανεξιθρησκεία, ενώ οι χριστιανοί
επιδόθηκαν σε φονικό κυνήγι αλλόθρησκων, αιρετικών και μαγισσών. Οι Έλληνες
επιδίωκαν την τιμή και την αξιοπρέπεια. Οι χριστιανοί την ατίμωση και τον εξευτελισμό
μέχρι θανάτου. Ο ελληνικός πολιτισμός ήταν ανθρωποκεντρικός. Ο χριστιανικός
θεοκρατικός και δεσποτικός ... Πώς λοιπόν μπορεί να μιλήσει κάποιος για
συγχώνευση ελληνισμού και χριστιανισμού;
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]
<< Αρχική σελίδα